piątek, 11 marca 2011

Wędrówki literackie

07.03.2011 - 13.03.2011
Tydzień jedenasty

Bywa u mnie tak, że albo czytam książkę za książką albo zatykam się kilkoma na raz i drepczę w miejscu. Tym razem utknęłam na Pruszkowskiej Mafii :-)) "Przyślę panu list i klucz", Kazuo Ishiguro "Nie opuszczaj mnie" i "Zrób sobie raj" Szczygła. Na zagłuszenie wyrzutów sumienia, że marnotrawię czas, grzebię około-literacko w sieci. W W.A.B-ie natykam sie na książkę Piotra Siemiona "Niskie łąki" (nakład wyczerpany) i doczytuję o nagrodzie, jaką książce owej przyznano - Warszawska Premiera Literacka. Książkę posiadam, wprawdzie e-booka (legalny), ale posiadam i... nie czytałam. Książkę ściągnęłam z www.literatura.net.pl, kiedy byłam posiadaczką wielkiego PCeta i marnego monitora, więc czytanie było raczej utrudnione. I tak też książka w zapomnieniu legła.

To okładka książki tejże wydanej przez W.A.B w serii kieszonkowej - W.A.B w Kieszeni. O książce Wydawca pisze:

"Pijane nocne parki Wrocławia sprzed kilkunastu lat, kaniony Manhattanu i pulsujące nowym życiem środkowoeuropejskie miasto w chwilę po upadku komunizmu. Przez tę lekko zwariowaną rzeczywistość prowadzi nas bezimienny Anglik. Raz próbuje on z tego świata uciec, raz go zrozumieć - by wreszcie utonąć w nim na dobre, jak inni bohaterowie tej opowieści: niezrównoważony operator podziemnego radia, piękna kobieta skażona realizmem, nietypowy motorniczy tramwaju i pozostałe postacie. Choć Anglik chce być tylko kamerą, jego życie odmienia się wraz z życiem polskich bohaterów. Niskie Łąki są rodzajem powieści edukacyjnej, a zarazem świadectwem przemiany poważniejszej niż jednostkowa; są wielogłosową współczesną odmianą odwiecznej historii o ludziach i wiatrakach.
Ukazał się niemiecki i węgierski przekład Niskich Łąk.
W maju 2000 roku książkę nagrodzono jako Warszawską Premierę Literacką Miesiąca."



Pora chyba odkurzyć dysk zewnętrzny, który gdzieś tam poleguje ze zdobyczami z portalu literackiego, który polecam, bo można ciekawe rzeczy znaleźć, do wyboru katalog bezpłatny i katalog płatny. Abonament można było zdobyć w konkursie  cotygodniowym, z czego skwapliwie korzystałam.

Wracając do nagrody -  bardziej śledziłam Nike, swego czasu nagrody  Wielkiego Kalibru za "kryminałki"  ale Warszawskie Premiery Literackie... No cóż, zamilknę. W każdym razie szukam i trafiam na Bibliotekę na Koszykowej, w której to o Nagrodzie i nagrodzonych informacje znaleźć można, bo biblioteka współuczestniczy od roku 1985 w imprezie.  Do Biblioteki na Koszykowej mam kawałek - 250 km, więc chwała im za to, że stronę www. mają. Więc idę w premierach grzebać, które premierami jakiś czas temu być przestały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander