piątek, 4 maja 2012

Majowa trójka e-pik

W nowej odsłonie  "Trójki" do wyboru klasyka polska, literatura azjatycka i powieść historyczna.  Zestaw jakoś mnie nie porwał, nie mam pomysłów - miotam się, tym bardziej, że najczęściej klasyka polska z powieścią historyczną się łączy.
Z klasyki polskiej mam do wyboru "Wampira" Reymonta, stoi od lat na półce, więc może pora przeczytać? Ale korci też Kraszewski i Żeromski, wróciłabym chętnie do dawno czytanej "Wiernej rzeki", ale tyle książek nieprzeczytanych czeka. Z literaturą azjatycką nie mam problemu. Na pewno będzie to Akira Yoshimura - "Zagłada". No i historia. Chyba się zdecyduję na książkę Vilhelma Moberga "Jedź dziś nocą" z mojej ukochanej Serii Dzieł Pisarzy Skandynawskich. Oczywiście chodziła mi po głowie inna powieść, też czytana przed laty - "Glina i popioły" Zoe Oldenbourg, no ale powtórkę jednak zostawię na inny czas. Czy to mój ostateczny wybór - nie wiem, ale warto przymiarkę zrobić.
A więc wstępnie:
* klasyka polska - Władysław St. Reymont - Wampir
* literatura azjatycka - Akiro Yoshimura - Zagłada
* powieść historyczna - Vilhelm Moberg - Jedź dziś nocą

Aneks:
Zagapiłam się przy wyborze lektur do wyzwania czytelniczego. W edycji kwietniowej, jedna z uczestniczek wybrała książkę Reymonta "Wampir" w dziedzinie horroru. Myślę, że będzie ciekawej, jeżeli tytuły nie będą się powtarzały i stąd mój nowy wybór w ramach klasyki polskiej. Będzie to "Niedobra miłość" Zofii Nałkowskiej zamiast "Wampira" Władysława Reymonta.



9 komentarzy:

  1. A mi zestaw majowy podoba się bardziej niż kwietniowy. Z klasyki polskiej wybiorę "W starym piecu" Kraszewskiego, z powieści historycznych też coś Kraszewskiego, nie wiem natomiast, co wybrać do lit. azjatyckiej. Jeszcze się zastanowię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że i ja po Kraszewskiego w tym miesiącu sięgnę, ale chyba będzie to "Chata za wsią", kolejna z powieści ludowych.

      Usuń
  2. Przymiarka jak najbardziej interesująca. Też się wahałam między "Ziemią obiecaną" a Kraszewskim, ale w końcu stanęło na Reymoncie. Odsłuchuję jeszcze "Pana Wołodyjowskiego". Jak zdążę to go podłączę do polskiej klasyki.

    Koczowniczka - zapraszam do przyłączenia się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyłączę się z przyjemnością :) Tylko jeszcze nie wiem, co wybrać do lit. azjatyckiej. Na razie nie mam żadnego pomysłu.

      Usuń
    2. Mogłabym posłuchać Kraszewskiego, ale do odsłuchania i zrecenzowania dwa kryminały. Nie wiem, czy zdążę.

      Usuń
  3. Również nie miałam problemu z literaturą azjatycką. Powieść historyczna też w końcu się znalazła. Natomiast nad klasyką polską nadal się zastanawiam;) Wolałabym przeczytać coś nowego, niż wracać do znanych już powieści.

    OdpowiedzUsuń
  4. tak naprawdę, to jeśli idzie o literaturę azjatycka wolałabym coś bardziej egzotycznego, ale pomysłu brak, więc pozostaje Japonia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa jestem jak Ty odebrałaś "Niedobrą miłość"

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie rzecz biorąc - średnio :-)

    OdpowiedzUsuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander