środa, 23 lutego 2011

Skandynawowie przybyli

21.02.2011 - 27.02.2011

Dziś Poczta Polska zapukała do moich drzwi, spodziewałam się przesyłki z Gdańska po sfinalizowanej transakcji na allegro i ugodowego dogadania: A może Pan mi dorzuci z innych aukcji?
Dorzucił, bo komunikatywny, bezproblemowy.
Dziękuję, Panie Maćku.
Co jakiś czas napada mnie na skandynawskiie czytanie, ostatnio (dawniej niż ostatnio) czytałam z Serii Dzieł Pisarzy Skandynawskich "Zabójstwo" Kare Holt. Umęczyłam się, bo lektura mroczna, trudna w odbiorze.
Dokupiłam Słownik Pisarzy Skandynawskich i Aleksandra Rogalskiego "Pod północnym niebem", aby łatwiej przedzierać się przez  "Skandynawię".

A oto moja zdobycz. Od dołu puszą się dumnie w stosiku:

W sali zwierciadeł. Antologia poezji szwedzkiej
Stieg Dagerman - Weselne kłopoty ( Szwecja )
Veijo Meri - Kobieta na zwierciadle narysowana ( Finlandia )
Per Olof Sundman - Dochodzenie (Szwecja)
Selma Lagerlof - Gosta Berling ( Szwecja ) - Nobel
Vilhelm Moberg - Jedź dziś nocą (Szwecja )
Mika Waltari - Obcy przyszedł na farmę ( Finlandia )
Par Lagrkvist - Zło ( Szwecja ) - Nobel
Per Anders Fogelstrom - Miasto moich marzeń (Szwecja)
Paavo Haavikko - Lata (Finlandia )
Toivo Pekkanen - Moje dzieciństwo ( Finlandia )
Ingmar Bergman - Sceny z życia małżeńskiego ( Szwecja)

Za jakiś czas, może dojdą jeszcze jakieś skandynawskie książki, ale o tym innym razem.




4 komentarze:

  1. Gratuluję zakupu i podziwiam! Część z tych szwedzkich pisarzy nawet ja nie znam :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite, kocham Skandynawię. Na razie zapoznałam się jedynie z "Tajemnice sag i run" Adamusa - gorąco polecam, choć prawie niemożliwe do zdobycia, mi się fartem udało i jestem wniebowzięta - oraz z "Dzwon Islandii". Pomijając SOLL etc. aut.: Sandemo. ;)
    jak mi się będzie finansowo powodzić, to pewnie i o lekturę skandynawską poszerzę swą i tak już pękającą w szwach biblioteczkę. ^^ Niedługo większe mieszkanie będę musiała kupić przez te książki. ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ smakowity stos! Zazdroszczę :)

    Mam trochę książek z tej serii i planuję wygrzebanie kolejnych.

    OdpowiedzUsuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander