poniedziałek, 4 listopada 2013

Kapitan Żbik włącza kalkulator










Minął październik, pora na podsumowanie.
Przede wszystkim chcę podkreślić, że każdy link od uczestników wyzwania to dla mnie radość i wszystkim uczestnikom trwającym przy wyzwaniu bardzo jestem wdzięczna.

Szczególne uznanie należy się Melanii - 5 przeczytanych książek , Gosi B i Skrzacikowi, które przeczytały po 2 książki, oczywiście i pozostałym uczestnikom, bo swoje miesięczne czytelnicze minimum, wypełnili.
Brawo!

A oto październikowe dokonania:
Melania K.
- Łopatą do serca - Marta Obuch
- Dzikie białko - Joanna Chmielewska 
- Powiem wam jak zginął - Joe Alex 
- Złota mucha - Joanna Chmielewska
- Martwe jezioro - Olga Rudnicka
Gosia B.
- Kolor bursztynu - Hanna Cygler 
- Marika - Krzysztof Kotowski
 Skrzacik Katarzyna K.
- Morderstwo na mokradłach - Sasza Hady
- Podpalacz - Wojciech Chmielarz
 Ja
- Martwa laleczka - Edward Mogilski
Moleslaw
- Zbrodnia w efekcie - Joanna Chmielewska
anetapzn 
- Kroniki Klary Schulz. Sprawa pechowca - Nadia Szagdaj
- Formacja trójkąta - Mariusz Zielke
Aine
- W niebie na agrafce - Iwona Grodzka -Górnik
Agnesto
- Literat - Agnieszka Pruska
Wiki
Kocie worki - Joanna Chmielewska


***
W tym miesiącu dodatkowo dopisujemy przeczytane ( w przeszłości i w listopadzie ) książki autorstwa Edmunda Niziurskiego, który odszedł w 9 października 2013. Nie z kryminałów on słynął, ale z fantastycznych książek dla młodzieży.
Dziś trafiłam na blog Maki w Giverny, na którym to znalazłam dwa wzruszające teksty o panu Edmundzie i które serdecznie polecam:
Odejścia, które bolą - opublikowano 11 października 2013
List od Niziurskiego i wysyłanie życzeń autorowi - opublikowano 6 lipca 2013

***
I niespodzianka dla uczestników październikowej edycji wyzwania - dla chętnych ( zgłoszenie chęci udziału w komentarzu ) do wylosowania książka  Doroty Combrzyńskiej-Nogali "Drewniak" pochodząca z moich zbiorów. Nie jest to stricte kryminał, ale emocji podczas czytania co niemiara.

Wydawnictwo MG rok wyd. cop. 2012

I pierwsze listopadowe dokonania :
Wiki
- Kryminalny Wrocław - Marta Guzowska i in.

Anetapzn
- Inspektor Kres - Agnieszka Turzyniecka

Viv
- Sierpniowe kumaki - Violetta Sajkiewicz, Robert Ostaszewski

Aine 
- Wanda Chotomska - Dzień dobry
- Pięć melonów na rękę - Edmund Niziurski 
- Niewiarygodne  przygody Marka Piegusa - Edmund Niziurski
- Nowe przygody marka Piegusa - Edmund Niziurski


Skrzacik Katarzyna K.
- Wyszedł z domu i nie wrócił - Iwona Mejza
- Kryminalny Wrocław - Marta Guzowska i in. 
- Trup z Nottingham - Sasza Hady 

Melania K.
- Klin - Joanna  Chmielewska

Gosia B.
- Śmiertelne zlecenie - Katarzyna Rygiel
- Ceremonia - Janusz Koryl

Moleslaw
- Drugi wątek - Joanna Chmielewska


Monotema
Straszna noc - Antoni Marczyński
Korzeniec - Zbigniew Białas

30 komentarzy:

  1. No to ja zgłaszam chęć na Drewniaka :)
    I proszę o podlinkowanie mojej książki w podsumowaniu :))
    Gratulacje dla Melanii!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgłoszenie przyjęto ze zrozumieniem, podlinkowanie włączono ;)

      Usuń
    2. Melania wielka jest, to fakt ;)

      Usuń
  2. W październiku nie udało mi się przeczytać żadnego polskiego kryminału, ale mam nadzieję, że ten miesiąc będzie lepszy :)

    Marta Guzowska, Agnieszka Krawczyk, Adrianna Michalewska "Kryminalny Wrocław"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/11/kryminalny-wrocaw-mroczne-przechadzki.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zawsze nam po drodze z kryminałem, tym bardziej, że wkoło dużo innych pokus. Literackich - ma się rozumieć, jak mawiał Miś Uszatek. Dziękuję za link do listopadowej lektury..

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję :)

    "Drewniaka" czytałam jakiś rok temu, książka bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka, że tak powiem, inna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś ze specjalną dedykacją ;)
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/11/kopciuszek-czyli-katastrofalne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaliczam do wyzwania, kryminał przecie całą gębą ;)

      Usuń
  7. Przychodzę jeszcze ze starymi linkami...:)
    http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/10/morderstwo-na-mokradach-sasza-hady.html
    http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/10/podpalacz-wojciech-chmielarz.html

    I na listopad:
    http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/11/wyszed-z-domu-i-nie-wroci-iwona-mejza.html
    http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/11/kryminalny-wrocaw-mroczne-przechadzki.html
    http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/11/trup-z-nottingham-sasza-hady.html

    OdpowiedzUsuń
  8. "Śmiertelne zlecenie"- Katarzyna Rygiel
    http://gosia72.blogspot.com/2013/11/smiertelne-zlecenie-katarzyna-rygiel.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne wyzwanie, niestety ostatnio czytam szwedzkie i niemieckie kryminały, ale polskich też mam parę na półce, tylko kiedy się za to wezmę nie mam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam u Ciebie w listopadzie Joe Alexa, więc może warto spróbować

      Usuń
  10. Joanna Chmielewska "Kocie worki"
    http://literaturomania.blogspot.com/2013/11/jaka-tajemnice-kryja-kocie-worki.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio czytałam pierwszy tom "Autobiografii", ale trochę czasu od tego wydarzenia minęło. Muszę wrócić do Chmielewskiej, koniecznie

      Usuń
    2. A ja chciałabym dopiero przeczytać "Autobiografię" Chmielewskiej :)

      Usuń
    3. tej autobiografii to trochę natworzyła ;)

      Usuń
  11. Edmund Niziurski "Pięć melonów na rękę"
    http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/11/piec-melonow-na-reke.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, na śmierć zapomniałam o Niziurskim. Jakkolwiek to brzmi.

      Usuń
    2. No to jeszcze ode mnie: Edmund Niziurski
      "Niewiarygodne przygody Marka Piegusa" (przeczytane dawno temu)
      "Nowe przygody Marka Piegusa (również niewiarygodne)" - przeczytane w listopadzie :)
      http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/11/stare-i-nowe-zawsze-niewiarygodne.html

      Usuń
    3. Jesteś niemożliwa ! Spodziewałam się tego linku, bo chyba podpatrzyłam Twoją lekturę na LCz ;)

      Usuń
  12. Tu się nie ma z czego śmiać, idę szukać Piegusa ;) Kiedyś go czytałam, ale nic nie pamiętam. To było wieki temu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ ja się nie śmieję, tylko cieszę ;)) I czuję się obserwowana na LC :D Udanych poszukiwań!

      Usuń
    2. Samo się rzuca w oczy ;)
      Znalazło się - i "niewiarygodne" i "nowe"

      Usuń
    3. To teraz i zagadkę rozwiążesz! :))

      Usuń
  13. Joanna Chmielewska "Drugi wątek" http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/11/w-szponach-zazdrosci.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chcieć mieć taką serię ;) Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander