piątek, 20 września 2013

Czerwony Kot










Nie istnieją? Zależy, jak kto patrzy. Ja patrzę normalnie ( przynajmniej tak mi się wydaje ) i wypatrzyłam Czerwonego Kota na allegro. Kupowałam coś. Chyba Bożkowskiego "Mszę za mordercę" i chyba wystawiał to antykwariat o nazwie Czerwony Kot. Przesyłka była darmo, więc książkę kupiłam i od razu polubiłam Czerwonego Kota na FB. Przed wakacjami Czerwony Kot ogłosił koci konkurs, w którym wzięłam udział. Wygrałam stówkę na dowolna książkę. Wybrałam dwutomowe wydanie "Kobiet nazistów"Anny Marii Sigmund. Właśnie książki dotarły do mnie. Jak na książki z antykwariatu - książki w stanie idealnym. Fotki okładek pochodzą z empiku. Czerwony Kot zdjął książki ze swojej witryny ze zrozumiałych względów.



Postanowiłam dodać wiersz o kocie, który odegrał ważną rolę w konkursie. Należało znaleźć ilość kotów występujących w wierszu. Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Może spróbujecie zabawy?

CZERWONY KOT PRZYWDZIAŁ TRYKOT.

Bieżąc ochoczo w tymże trykocie
Usłyszał i ujrzał inne kocię,
Które to w całej swojej istocie,
Wśród stukotu i łoskotu
Trajkotało, trajkociło
Niepomiernie wciąż wrzeszczało
Z całą swoją mocą kocią
Bełkotało, tak niezmiennie powtarzając,
Jak ten nabzdyczony Szkot;
Ćwierkot diabła: Pali kot! Pali kot!

- cóż się stało? – pyta Kot
- ten sukinkot robi pokot!
z kota swego zje antrykot
przywiesił u drzewa podpalić go chce
i śpiewa:
- cykot, kokot, mikot, pikot
Zjem Cię zjem kocie ot co!
Paszkot, skrzekot, żelkot, terkot
Zjem Cię zjem kocie ot co!

Wtem zerwali się:
Czerwony Kot oraz Kocię w całej swej istocie;
i wśród charkotu, terkotu istnego furkotu,
przetrzepali tyłek Kotożercy kotu.

(Z historii tej pożytek taki:
Kto policzy te kociaki,
I znajomym szepnie słowo,
W konkursie udział weźmie
O nagrodę rzeczową!)

  (Tekst zaczerpnięty z facebookowej strony Kota)

2 komentarze:

  1. No proszę! Czyli Czerwony Kot przynosi szczęście! :) Gratuluję stówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Co do szczęścia, to myślę, że wszystkie koty tak mają ;)

      Usuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander