wtorek, 19 września 2017

Wydawnictwo MG poleca czyli historia z punktu widzenia współczesnej kobiety

Od jakiegoś czasu śledzę poczynania Janiny Lesiak. Pierwszą książką, jaką kupiłam, była debiutancka książka tej pisarki "Wspomnienie o Cecylii, smutnej królowej". Książka zauroczyła mnie totalnie. Druga o Annie J,. też świetna, "Dobrawa" czeka na półce, a ja czekam na "Jadwigę", która ukaże się w październiku. Polecam z czystym sumieniem, bo książki niezwykle ciekawe, a przy tym pięknie wydane.

Mój zbiór


I oto zapowiedź wydawnicza

Szanowni Państwo,
najnowsza książka Janiny Lesiak to prawdziwa polska walka o tron! Zabójstwa, dynastyczne małżeństwa, koligacje, wojny rozpętywane dla zemsty.


Wydawałoby się, że o Jadwidze Andegaweńskiej wiadomo wszystko... Król-królowa, zmarła młodo, uznana za świętą, jej marmurowy sarkofag zna każdy, choćby z ilustracji albo fotografii.
Ale za tym gładkim wizerunkiem znajdziemy wszelkie namiętności, jakie może przeżyć człowiek oraz absolutnie niezwykłą historię.
Autorka pokazuje ją oczami najbliższych: matki, siostry, poślubionego w dzieciństwie Wilhelm Habsburg, litewskiego męża Władysława Jagiełło, a nawet postulatora procesu kanonizacyjnego Stanisław ze Skarbimierza. Każdy ją widzi inaczej... A jaka była naprawdę? Na to pytanie może odpowie sobie czytelnik, bo prawda o Jadwidze, tak jak prawda o każdym z nas jest wielobarwna, złożona, tajemnicza i własna. Możemy tylko próbować się do niej zbliżyć.

Jadwiga z Andegawenów Jagiełłowa. Album rodzinny ukaże się na rynku 25 października.


4 komentarze:

  1. Muszę szukać okazji na allegro i sobie skompletować książki Janiny Lesiak i oczywiście je przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie przepadam za taką literaturą :)
    Może kiedyś się do niej przekonam. Póki co jednak mam inne plany czytelnicze.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja historii w szkole nie lubiłam, ale zawsze czytałam historyczne książki. ;)

      Usuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander