niedziela, 29 maja 2011

Dom z papieru - Carlos Maria Dominquez

22.38
23.05.201 - 29.05.2011
Tydzień dwudziesty drugi



Carlos Maria Dominquez - Dom z papieru
Wydawnictwo Świat Książki 
Rok wydania 2005
ISBN 83-7391-917-1
Ilość stron 111


Kolejny raz prawo serii. Kiedyś wspominałam o nim. 
Tu można zerknąć. Zabieram się za czytanie książki Domingueza i wpadam na nazwisko Gomulickiego i jego projekt Bibliophilia ( artykuł w Wysokich Obcasach), na FB ktoś pisze o obrazach malowanych na książkach, szukam i znajduję - Mike Stilkey, no i trafiam na recenzję książki Doctorowa  o maniactwie zbierania w ogóle - na blogu Młodej Pisarki, a na blogu Lirael - fotka książkowej wieży Babel. 
I w zasadzie notki o książce nie potrzebuję pisać. Wszystkie te odsyłacze, które zamieściłam dokładnie odzwierciedlają, to o czym w książce mowa.Książka ukazała się jakiś czas temu, nie jest nowością, więc recenzji na blogach sporo. Większość określa to wydawnictwo, jako opowiadanie, baśń nawet. Rzeczywiście, książka niewielka, ale jeżeli o zawartość idzie, to mam wrażenie, że autor z maniactwa czytelniczego pokpiwa, ale i przed nadmierną miłością do książek ostrzega. Pewnie wpadnięcie pod samochód z powodu książki nam nie grozi, ale wpadnięcie do sąsiada wraz z podłogą i całym księgozbiorem - na pewno. No i etykieta "dziwaka", przy sprzyjających wiatrach - ekscentryka. 
Sama do owych gromadzących książkowe dobra należę, choć nie tak dawno księgozbiór swój ostro przetrzebiłam ze względu na ograniczony metraż. Dziś znów  robi się ciasno, a ja czekam na kolejną książkę, która powinna być w poniedziałek.
Ale wracam do książki - to jedna z książek o książkach, o miłości do książek, czytania. Kto takich książek nie lubi? Idziemy tropem pisarzy, tytułów, na karteluszkach wypisujemy nazwiska, których nie znamy, tytuły, które powinniśmy  przeczytać - ja koniecznie "Smugę cienia" Conrada.


Maurycy Gomulicki - projekt Bibliophilia - jedno ze zdjęć ( no cóż...można i tak )


  
Mike Stilkey


  
A gdyby ktoś miał ochotę tak do końca zatracić się w książkach polecam zajrzeć do artykułu Dom pełen książek

Suma przeczytanych stron 8228 + 111 = 8339

4 komentarze:

  1. Ooooooooooo! To jest książka nad książkami! Wypisz, wymaluj, rozterki maniaka. Dzięki za przypomnienie wszystkim:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tej książki jeszcze nie czytałam. Chociaż posiadam ją w swojej bibliotece. Dołączę ją zatem do mojego olbrzymiego stosu wakacyjnego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę na pewno przeczytam. A fotka super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. @ dr Kohoutek: W Wysokich Obcasach znajdziesz więcej i w całej okazałości. Chodzi mi oczywiście o księgozbiór, można nawet rozszyfrować tytuły :D

    OdpowiedzUsuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander