czwartek, 1 marca 2018

Wieści z Wydawnictwa MG

A oto zapowiedź pierwszej marcowej premiery Wydawnictwa MG:

Kiedy w marcu zaczyna przygrzewać słońce coraz częściej marzymy o ogrodach. Książka 
Elizabeth von Arnim, Angielki, która pokochała Pomorze jest równocześnie fascynującym pamiętnikiem namiętnej ogrodniczki, która tworzy swój mały raj wśród pomorskich kartofli, łubinu i łanów zboża...


Był marzec 1896 roku. Na szczecińskim dworcu, który do dzisiaj niewiele się zmienił, wysiada z pociągu hrabina von Arnim i jej mąż. Czeka na nich powóz, którym jadą do pomorskich włości hrabiego, do wsi Nassenheide. Jest w zwyczaju, by nową szkołę otwierała żona dziedzica. Później Elizabeth idzie na samotny spacer do opuszczonego ogrodu. „Nie wiem, czy to zapach mokrej ziemi a może zbutwiałych liści przypomniał mi nagle dzieciństwo i wszystkie szczęśliwe dni, które przeżyłam w ogrodzie”.
W autobiograficznej powieści dowcipnie i z lekką ironią opisała codzienność pomorskiej wsi.

Przeżyłam liczne rozczarowania, ale chyba się już dużo nauczyłam. Pokora i upór
są prawie tak samo konieczne w ogrodnictwie jak deszcz i słońce, a każde niepowodzenie musi być odskocznią do uzyskania pożądanych rezultatów.

Książka została pięknie ozdobiona przez graficzkę, Zuzannę Malinowską ilustracjami kwiatów i roślin.
( Tekst Wydawnictwo MG )

1 komentarz:

  1. Już mi się ta książka podoba.....ciekawa historia i te ilustracje, o których piszesz są bardzo zachęcające.

    OdpowiedzUsuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander