sobota, 2 kwietnia 2011

Książki nowe i nienowe

28.03.2011 - 03.04.2011
Tydzień czternasty




      Z jedną z książek - "Tatami kontra krzesła" otrzymałam katalog książek z Muzy. Jak zawsze zagapiona odkryłam Alexandra McCalla  Smitha "44 Scotland Street", "Opowieści przy kawie" i "Miłość buja nad Szkocją", która ma się jeszcze ukazać. A tak naprawdę to cykl liczy 6 tomów, więc jeszcze trochę czytania przede mną. Pewnie gdybym wiedziała, że tyle tego będzie, nie zaczynałabym, bo należę raczej do krótkodystansowców. W każdym razie juz dwie książki u mnie. Na dniach doszła też "Nie odstępuj mnie" Elizabeth Strout (Pulitzer). 
      No i jeszcze dziś wypad do biblioteki. Po raz pierwszy oddałam nieprzeczytaną książkę. Na pewno do niej wrócę, ale doszłam, że czytanie jej teraz, kiedy brak mi do niej serca, jest bez sensu. Przyniosłam książkę Ewy Nowackiej  "Kilka miesięcy, całe życie" z działu dziecięcego ( no cóż,tylko to było ) i Steinbecka "Podróże z Charleyem. W poszukiwaniu Ameryki" . Pomyślałam sobie, że mniej znana, więc wrażeń przy czytaniu więcej, jak przy "Ulicy Nadbrzeżnej"

Ewa Nowacka
Kilka miesięcy, całe życie
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Rok Wydania 1978

John Steinbeck
Podróże z Charleyem. W poszukiwaniu Ameryki.
Wydawnictwo: SAWW 
Rok wydania: cop 1991



2 komentarze:

  1. A to miły zbieg okoliczności, bo ja "Podróże z Charleyem. W poszukiwaniu Ameryki" kupiłam na Allegro ze dwa tygodnie temu! :) Mój egzemplarz jest w płóciennej oprawie, bez obwoluty. Też byłam przekonana, że ta książka jest zupełnie zapomniana. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie książki odkopane z niepamięci, mało znane. Nawet pani w bibliotece się zdziwiła.

    OdpowiedzUsuń

"Wskutek złych rozmów psują się dobre obyczaje" - Menander